Asiakkaasi tietää mitä haluaa – tiedätkö sinä?
Tehdäänkö teillä päätöksiä musta tuntuu -menetelmällä? Liiketoiminnan kehittämisen tärkein lähtökohta on tuntea asioiden nykytila aidosti. Silloin on mahdollista rakentaa toimenpiteitä, jotka tuottavat oikeasti tuloksia.
Digitaalisilla kyselyillä kerätään relevanttia tietoa ketterästi
Asiakastieto ja sen tehokas hyödyntäminen on koko ajan yhä kovempi kilpailutekijä, joka kannattaa ottaa vakavasti. Sähköiset kyselyt mahdollistavat nopean tiedonkeruun kustannustehokkaasti ja estävät lankeamasta tietämättömyyden sudenkuoppaan.
Kyselyt täydentävä loistavasti laajempia tutkimuksia ja antavat vastauksia, jotka ohjaavat markkinoinnin kehittämistä ja toimenpiteitä oikeaan suuntaan. Esimerkiksi uuden palvelutuotteen suunnittelussa kysyntää on hyvä testata. Tällöin kevyt markkinakysely voisi olla paikallaan!
Nykyaikaiset kyselytyökalut tarjoavat rajattomia mahdollisuuksia pääteriippumattomien kyselyiden toteuttamiseen. On ollut ilo huomata, että niistä on tullut yhä hyödyllisempi ja tarkempi työkalu yrityksille ja organisaatioille.
Kuinka hyvin teillä hyödynnetään tietoa esimerkiksi myynnin ja markkinoinnin suunnittelussa?
Alla muutama esimerkki tarjoamistamme kyselypalveluista, joita voit hyödyntää tiedonhankinnassa. Valitse näistä täsmäkysely tai suunnittele kanssamme muihin tarpeisiisi sopiva kysely!
• Brändikysely
Yrityskuvan ja brändin kehittämiseen saa tärkeää tietoa niin asiakkailta kuin omalta henkilöstöltä. Kun tiedetään, millaisia mielikuvia sidosryhmillä on yrityksestä tai tuotteesta, on helpompi rakentaa vetovoimaista brändiä.
• Asiakastyytyväisyyskysely
Asiakastyytyväisyyskysely on yksi perinteisistä mutta edelleen tärkeistä tutkimusmuodoista. Se on oiva tapa kerätä tietoa ja paikantaa tärkeät kehityskohdat toiminnan eri osa-alueista. Voit selvittää esimerkiksi, kuinka palveluprosessin eri vaiheet toimivat, kuinka laadukkaita ne ovat ja millaisen asiakaskokemuksen ne jättävät.
Asiakastyytyväisyyskysely on korvasi asiakkaan suuntaan. Sitä kannattaa hyödyntää, kun välität asiakkaastasi ja haluat parantaa toimintaa aidosti asiakasta kuunnellen.
• Asiakaskokemuskysely
Tiedätkö kuinka tyytyväisiä asiakkaasi ovat? Esimerkiksi Net Promoter Score– eli NPS-kyselyä käytetään yleisesti palvelu- ja asiakaskokemusten mittaamiseen. Siinä kartoitetaan asiakkaan suositteluherkkyyttä yhdellä kysymyksellä: Kuinka todennäköisesti suosittelisit yritystämme kollegallesi tai kaverillesi? Kysely sopii säännöllisesti toteutettuna asiakaskokemuksen kehittymisen seurantaan.
• Henkilökuntakysely
Henkilökunta on avainasemassa asiakaskokemuksen toteuttamisessa ja lupausten lunastamisessa. Siksi myös henkilökunta on erittäin tärkeä tutkimuskohde. Kuinka tyytyväistä henkilökuntasi on? Mitä kehittämiskohteita he näkevät toiminnassanne? Mitä ideoita heillä on?
Henkilökunnalle osoitetut kyselyt ovat sisäinen mittari, jolla varmistetaan asiakaskokemuksen laadullinen kehittyminen. Henkilökunnan ajatuksia ei kannata jättää huomiotta myöskään toiminnan kehittämisessä. Alansa ammattilaisina heiltä löytyy usein hyviä kehittämisideoita.
Meillä M1:ssä on tehokkaiden sähköisten kyselyiden työkalupakki, josta löydämme oikeat prosessit kustannustehokkaan kyselyn toteuttamiseen.
Pyydä heti 15 minuutin konsultointi kyselyn toteuttamisesta alta!
Kyselyiden kampanjahinta elokuussa 430 euroa + alv.
Tarjous voimassa 31.8. asti.